Apartment Tour

Nu när det är tre månader sen vi flyttade hit så får man väl ändå påstå att vi har kommit iordning ganska bra. Och bara för det så ska jag fira med en apartment tour! Typ.
 
Vi har ju även fått nya tapeter och golvmattor i heela lägenheten (förutom i köket och badrummet, de ska få bytas om ca 2 år), men vet ni inte hur det såg ut när vi flyttade hit så kan ni kolla DET HÄR inlägget. I alla fall, here we go!
 
Det första man möts av i hallen är den här svintuffa mattan som vi fick i inflyttningspresent av Emma.
 
Efter att man har spanat in den coola mattan så blir man överfallen av två argsinta vaktkatter. Ehehheh, närå. I alla fall, hallen. Fortfarande tom och tråkig, och har fortfarande inte fått upp de där hyllorna som jag vill ha precis innanför dörren. Men vi har en stor, silvrig spegel på väggen (som visst inte kom med på bild) och en fin lampa i taket :)
 
Direkt till höger ligger sovrummet. Egentligen i minsta laget om i frågar mig, men det är ändå mysigt plus att vi har en walk in closet. Så jag får vara nöjd ändå antar jag!
 
Eehhhhh, dammig lampfot. Eum.
Min fina bebis är inramad på mitt sängbord :) Olle har inget sängbord än, får spana på någon loppis till våren.
 
Till vänster i hallen ligger det här hemska rummet, som vi kallar kattrummet. Kallas så endast pga att katterna fick vara instängda där när vi bar in alla flyttlådor osv, hähä. Det ser ut som h e l v e t e, men vi (läs: jag) har inte fått tummen ur och fixat till det här inne än. Så jag antar att de här två bilderna får vara före-bilder xD Vi slänger mest in massa saker här som vi inte har plats med någon annanstans. Typ.
 
Vi lämnar det hemska kattrummet bakom oss och går ut i hallen igen. Rakt fram så är våran matplats, och min lilla plats för mamma på den vita byrån.
 
Till höger om matplatsen ligger badrummet och köket.
 
Badrummet är egentligen jävligt tråkigt, men man möts nästan alltid av en Benjamin som ligger och kurrar i handfatet. Hans favoritplats på jorden, av någon konstig anledning.
 
Vägg-i-vägg med badrummet ligger köket. Litet, men gillar det som tusan!
Bilden är tagen för två månader sen, men det ser i princip nästan exakt likadant ut nu som det gjorde då. Förutom att vi har julgardinerna uppe fortfarande, som går att skymta längre upp :p
 
Vardagsrummet. Enda rummet med parkett. Hade gärna haft det i hela lägenheten!
Här kan man också gå ut till en liten liten balkong, men den är inte mycket att se.
 
 
 
 

Och så ser det ut hemma hos oss!
Jag kikade lite i arkivet, och om ni är nyfikna på hur det såg ut i våran gamla lägenhet så kan ni kolla in DET HÄR inlägget. Eller ännu roligare, kolla hur det såg ut i gamla mitt rum som jag hade innan jag flyttade hemifrån, så kolla DET HÄR inlägget :)
 



Åh ni har verkligen jättefint! :)

Svar: Tack så mycket! Älskar verkligen denna lägenheten :D
Whatsername

2015-01-11 // 16:35:43

Men gud vilka fantastiska möbler ni har! Och hallmattan <3 GOSH <3

Svar: Men vad glad jag blir, tusen tack! Vad gullig du är! :)
Whatsername

2015-01-11 // 18:32:23

Oj, så fint ni har det hemma!

Svar: Tack så mycket :)
Whatsername

2015-01-11 // 21:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback