Superbröd

Jag måste tipsa om ett jättegott bröd! Jag fick receptet av Emma, och även om jag är svindålig på att baka så klarar jag att göra det här brödet utan några som helst problem :)
 
Ingredienser
2 dl fiberhavregryn
5 dl fullkornsdinkelmjöl
1 dl linfrön
1 dl sesamfrön
2 tsk bikarbonat
1 nypa havssalt
 
3 msk honung
3-4 dl naturell yoghurt*
1 rivet äpple**
 
Pumpafrön (rostade och saltade) att strö uppepå.
 
How to:
- Blanda ihop alla torra ingredienser i en bunke.
- Riv äpplet och krama ur det mesta av saften.
- Tillsätt äpplet och honungen i de torra ingredienserna.
- Tillsätt lite yoghurt i taget, blir det för blött blir det helt kletigt när det är klart. 
- När allting är ihopkletat, kleta i det i en brödform med bakplåtspapper och strö på lite pumpafrön.
- Grädda mitt i ugnen, 200 graner i 45-60 minuter.
 
Färdigt! Verkligen superenkelt. Jättegott med bara lite smör och ost på.
Jag tycker även att det är gott att ha i lite ekologiska torkade plommon eller aprikoser som jag hackar i små bitar innan.
 
* - Går att byta ut mot fil eller crème fraîche.
** - Går att byta ut mot morot eller nötter.
 
 



haha, bakar detta brödet typ jämt sista tiden :)
Gör juice i en råsaftcentrifug, det som blir "över" stoppar jag i brödet. Blev broccoli-bröd imorse :)

Svar: Det är ju så himla lätt och smidigt :D
Åh vad smart! Haha hur smakar broccoli-bröd egentligen?!
Whatsername

2015-01-11 // 22:52:11

Åh, det där måste jag verkligen testa! :D

Svar: Det tycker jag verkligen att du ska göra, supermumsigt! :D
Whatsername

2015-01-12 // 14:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback