Nya ridskor

Igår när vi var i Skövde så svängde vi förbi Hööks en snabbis. Mina ena jodhpurs är så jäkla trasiga så jag inte ens kan gå i daggigt gräs utan att bli helt blöt om fötterna och varenda liten förändrig i terrängen känns igenom sulan. Så det var verkligen på tiden! Hittade exakt sånna som jag ville ha för ett bra pris. Hade även behövt ett par nya short chaps/gaiters, men hittade inga som jag tyckte passade med färgen, texturen eller glansigheten av materialet på skorna. Det kanske är jättelöjligt, men jag tycker det ser lite konstigt ut om man har short chaps (enfärgade i skinn eller konstskinn då) som inte matchar ridskorna näst intill perfekt. Tyckte även att det var lite klurigt med dragkedjan på framsidan av skon..eller så är jag bara ovan. Men det löser sig, hittar alltid något. Annars så får jag helt enkelt rida utan, eller lära mig att ha på mig short chaps som inte matchar skon till 100%, haha :)
Köpte även en billig vojlock till Prins på den liiiilla hyllan med islandsgrejer. Vet inte om det är för att jag är ovan, men jag tycker den ser så jäkla liten ut! Vi får se när den provas imorgon. Annars så får väl helt enkelt någon annan häst ta den.
 
 
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback