Sjukstuga

Fyfan vad trött jag är på det här nu! Har varit hemma från jobbet i över en vecka och känner mig som en urvriden trasa. Ont i bihålorna, illamående, yrsel, hjärtklappning till och från, frossa, svettningar, blir anfådd för ingening. Känner mig helt svag och darrig och har ingen som helst energi eller ork. Sover bort hela dagarna, dvs när jag inte har så ont i huvudet att inte Ipren hjälper. Och så upptäckte jag av en slump en knöl på halsen förra veckan.

Fick äntligen tid hos läkaren idag, och jag har visst väldigt svullna bihålor (no shit), och knölen på halsen är en förstorad sköldkörtel. Antingen så är det pga infektionen jag har i kroppen, eller så är det struma (tror jag det hette?). Vi får helt enkelt se vad de får för svar på blodprovet så får jag behandling därefter.
Förutom blodprovet för att kolla hur det står till med sköldkörteln, så tog de även ett till blodprov där de skulle kolla något snabbprov för att se om jag hade något, vad kommer jag inte ihåg just nu. Det provet såg jättebra ut; blodvärdet och alla andra värden såg jättefina ut. Blodtrycket vad kanon det också. Så förutom det här jävla infektionen jag lyckats dra på mig så är kroppen i fint skick :) Känns kanon!
 
Just nu är Olle iväg och repar, och senare ikväll är vi ivägbjudna på födelsedagsfika. Såg verkligen fram emot att träffa lite folk för håller på att bli knäpp här hemma, men får se om jag orkar iväg. Mår inget vidare just nu. Tänkte i alla fall pilla ihop ett tjusigt födelsedagskort :)
 
Liten tjuvkik på hur det ser ut i vårat vardagsrum!



Shit, hoppas verkligen du kryar på dig snart! :)

Svar: Tack göllet :)
Whatsername

2014-11-12 // 12:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback