Flashback Friday part 1 - Egypt.

Förr i tiden (precis som om jag är 83 och inte (snart) 23) så var jag helt galen i att ta kort på allting. Har sjukligt mycket bilder på mina externa hårddiskar! Så igår kväll satte jag mig och kollade igenom lite semsterbilder som egentligen inte är speciellt gamla. Självklart ganska jobbigt eftersom mamma är med på så många bilder, men samtidigt så kommer det upp så många roliga minnen. Vi har gjort så mycket roligt och varit på så många olika ställen tillsammans!
Nu var det några år sedan (om man räknar bort Norge) som jag var utomlands och skulle så gärna vilja spara ihop till en resa tillsammans med Olle. Vet dock inte vart vi skulle åka i så fall för ingen av oss tycker att det är speciellt kul att ligga på en strand och sola hela dagarna, utan skulle hellre vilja uppleva saker. Tågluff i Europa kanske hade varit något? :)
 
Anyways. Tycker att det hade varit kul att arkivera några av resorna här, men eftersom det är så många bilder så är det väl smidigast att dela upp det lite. Så här kommer del 1, som är från när vi var i Egypten 2006!
 
Som väldigt många andra svenskar så har vi varit i Egypten, två gånger till och med. Lagom varmt för mig på vintern och helt underbar snorkling, men sen var ju försäljarna ett folkslag för sig själv..
Innan vi åkte dit så trodde vi att alla araber skulle vara på min syster som iglar eftersom hon är lång, blond och blåögd. Men tji fick vi! Jag som var svarthårig, blek och småfet (haha!) var den som alla var på. Fruktansvärt jobbigt!
Förutom att irritera oss på försäljare, snorkla i Röda Havet och njuta av solen så kollade vi på pyramiderna, och åkte flera timmar ut i öknen till beduinerna.
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag berättade för våran guide att jag hade ridit och hållt på med hästar i flera år, och VIPPS! Så fick jag köra dromedaren - helt själv!
 
 
Och eftersom jag fick köra själv så fick jag även rida helt själv också. Så muppen där framme i röd turban är jag, haha! Jääävligt annorluna mot att rida häst. Och väldigt mycket högre upp i luften!
 
När vi red tillbaka på dromedarerna så var det totalt bäcksvart ute med en stjärnklar och helt magisk himmel som bredde ut sig, samtidigt som killarna sjöng väldigt stämningsfullt. Helst magiskt!
 
På hotellets strand så var det en dromedar som man kunde få rida på, och när jag berättade att jag fick rida själv på de ute i öknen så fick jag rida själv på den också. Haha, värsta dromedar-tämjaren! Kanske skulle satsa på det istället för hästar? ;)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback