One last time

Förlåt för långt inlägg.

Igår var det äntligen dags för sista Hobbit-filmen! Något man väntat på med blandade känslor eftersom jag älskar dessa filmer och vill inget annat än se dem dagarna i ända, men att se den betyder att allting är slut. 
Vi var ett gäng på 8 personer som hade bokat en hel rad i VIP-salonen på Bergakungen i Göteborg. Ingen av oss hade gått på VIP-film innan så vi visste inte vad vi skulle vänta oss.

Innan vi stack till bion så käkade vi lite thai på Moon Kitchen, ett mysigt ställe med superflummig och rolig inredning. Till exempel när jag gick på toa så gick jag in i ett litet djungelrum med bambubeklädda väggar, fullt med bambulöv, kokosnötter, snäckor och blommor överallt och djungelljud spelandes i en liten högtalare. Älskade det!
Hur som, efter lite gött käk och några öl så traskade vi iväg till bion. Vi och de andra som skulle gå på VIP fick gå in i en liten egen salong en timme innan filmen började med bar, en brinnande eldstad på TV-skärmarna på väggarna och obegränsat med godis. Och innan vi gick in i vår egna biosalong så kunde vi ta med så mycket popcorn och läsk som vi ville. Sedan kunde vi kura in oss i våra stora ställbara skinnfåtöljer med myyycket benutrymme och eget litet sideboard att ställa läsk och snacks på. Alltså, så jävla värt att betala nästan 300 spänn för VIP! 

Sen till filmen. Alla har pratat om hur fantastiskt bra den var men jag känner mig fan besviken, vilket gör att jag känner mig som värsta tjuven för jag älskar LOTR och Hobbit. Tycker allting var så segt och utdraget, för mycket (så mycket att det bara ser fel och helgalet ut. Trodde ett tag att jag kollade på ett datorspel) som är gjort helt digitalt i stridsscenerna. Hade velat se mer av Smaug, och hur lite Beorn var med ska vi inte ens tala om. Hoppas verkligen att han inte är så brutalt bortklippt i den förlängda versionen!
Sen fanns det såklart mycket bra också och flera roliga karaktärer. Jag tycker till exempel att Alfrid är hilarious, grisen som Dain kommer inridandes på är ju hur underbar som helst, och Galadriel Thranduil är ju helt fantastiska. Och Bolg. Och Azog.

'Nuff said. Bra och mysig film, men ändå lite av en besvikelse. Sen kan ju inget slå LOTR-filmerna.









Lät verkligen supercoolt med VIP-bio, och för det priset!? Skulle jag ta alla dar i veckan om möjligheten fanns när jag går på bio haha.

Och gällande filmen håller jag med om Smaug och Beorn. Smaug hade verkligen kunnat få lite mer, tid.. Beorn däremot hade det tyvärr att göra med Mikael Persbrandt - han var enligt teamet en plåga att jobba med, ville ändra manus, var drogpåverkad och massor annat som gjorde att många scener inte ens var möjliga att göra. Så där tycker jag dom gjorde helt rätt i att klippa bort istället, för att t.ex ta in en ny som Beorn. Men jag har för mig att han kommer vara med lite extra i den förlängda versionen.

Svar: Ja, det var svincoolt och man kände sig supersnoffsig :p Ska lätt ta det nästa gång tillfälle ges, tyvärr så finns ju inte det till alla filmer "/
Eller hur! Tycker att när de har lagt ut så mycket pengar och tid på en så snyggt gjord datoranimerad drake så borde han baske mig få vara med mer!
Jaså?! Det hade inte jag en aning om! Men blir samtidigt inte ett dugg förvånad när du säger det, haha.. :p vart har du läst det? :o Hoppas det kommer vara mer av Beorn i den förlängda versionen, tyckte det var tråkigt att han var med såpass lite eftersom han har en så stor och betydande roll i boken!
Whatsername

2014-12-22 // 02:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback