Husesyn

Vid det här laget så har jag väl skrivit ungefär en miljon gånger att vi ska flytta till en ny lägenhet i oktober, så alla borde ju veta det vid det här laget..men i alla fall.
Eftersom vi ska flytta så tänkte jag att det kunde vara kul att föreviga våran nuvarande lägenhet på bild och spara den i arkivet. Min första egna lägenhet juuu! Så häng med på husesyn hemma hos oss!
 
Innan man kommer in till oss så möts man av denna lappen på ytterdörren. Det är så att där vi bor så finns det väldigt många Jehovas Vittnen, och utan lappen så knackar de på ganska ofta..till den nya lägenheten kommer jag dock att knåpa ihop en ny lapp :)
 
Efter att man har klivit genom dörren så möts man i 9 av 10 fall av de här mupparna som mer än gärna vill hälsa en välkommen hem genom att stryka runt benen och och sjunga upp i katt-kör.
 
 
När man har klappat klart på Kosmos och Benjamin så kan man ju passa på att beskåda hallen lite. Den är väldigt liten, men har allt som behövs; en hatthylla full med skinnjackor, jeansvästar och lurviga halsdukar, en stooor skohylla proppad med kängor, Converse och Jeffrey Campbell-skor (och lite annat billigt), en supermysig lampa, och en stoooooor spegel.
 
Rakt fram i hallen ligger badrummet, men det är mest litet och inget intressant att kolla på. Istället kan man hoppa till höger, och då kommer man till köket! Det är ljust och stort, mycket större än vad jag är i behov av, och fungerar mest som ett ställe där vi staplar smutsig disk på hög. Ganska ointressant ställe om ni frågar mig.
 
På kylskåpet har vi lite fina bilder; två på mig och Olle, varsin på Kosmos och Sotis, en tokig 80-talsbild på min mamma , och en på Olle från när han var typ 10 och stod och spände sig tillsammans med Magnus Samuelsson haha!
 
 
I anslutning till köket så ligger sovrummet! På tok för litet är det, man får liksom plats med en säng och inget annat. Men det är garderober längs med hela ena väggen vilket är kanonbra! Hade dock gärna förminskat köket och fått ett större sovrum.
 
 
Från både köket och sovrummet så kan man gå ut till den stora balkongen! Lång, smal och supermysig att hänga på. Lätt något som jag kommer sakna mest när vi flyttar. Eftersom den är inbyggd i själva byggnaden så är det som ett extra litet uterum, jättemysigt! I alla fall på sommaren..oooch så brukar vi ha lite mer växter när ute på sommaren så det blir lite mysigare, men 2 huliganer bestämde sig för att käka upp det mesta och gräva upp massa jord ur krukorna, så blommorna fick ryka!
 
På andra sidan lägenheten ligger vardagsrummet, som enligt mig är det mysigaste rummet med alla mina ljuslyktor, foton och kuddar. Dock sjukt jobbigt med eftermiddagssolen som ligger på och gassar och nästan gör det obeboligt.
 
 
 
Mamma har sin egen hylla
 
Och där i hörnet står en bas och en gitarr..gitarren är ju Olles och han spelar på den emellanåt. Basen är dock Olles kusins, och han lämnade den här på förvaring så jag kunde lära mig att spela. I 4 jävla år har jag velat att Olle ska lära mig att spela bas! Tror ni att vi har fått ur tummarna? NÄ! Får nog ge upp drömmen om att bli nästa Lemmy Kilmister, hä hä hä.
 



Gud vilken mysig lägenhet.

Svar: Tack så mycket! :)
Whatsername

2014-08-13 // 10:30:25

Kul inlägg! Gillar lappen på dörren, hahaha.

Svar: Tack! Haha, ja den är jävligt välbehövlig ;)
Whatsername

2014-08-13 // 11:24:08

men oh, vilken fin lägenhet!! älskar lappen på dörren förövrigt. framförallt att du undanber kokosbollar :D

Svar: Tack! :) Haha ja vad tusan, skulle aldrig kunna tacka nej till kokosbollar om de frågade mig, så lika bra att tacka nej direkt utan att man vet om att de finns precis utanför dörren xD
Whatsername

2014-08-14 // 10:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback