Crazy cat lady

God morgon!
Det blev sovmorgon idag, så himla skönt. Ridskolan drar igång denna veckan och jag ska hjälpa till lite i eftermiddag, så åker till stallet mitt på dagen istället för på morgonen. Men först ska jag sätta sprätt på lite pengar, för det är ju faktiskt löning idag! Och det första jag ska köpa är kattsand, haha! Annars så köper vi alltid Pussi Kompakt, och när vi känner att vi kan lägga lite extra pengar på det så köper vi svindyra Ever Clean med lavendeldoft. Men sist så tänkte jag att vi kunde testa en ny sort (av någon dum jävla anledning), så jag tog Mjau Katty Kompakt och den luktar amöba röv! Får på riktigt kväljningar när jag ska tömma kattlådan. Så jävla vidrigt! Och det är inte kattbajset som luktar (ehm, ja alltså..mer än vanligt), utan sanden luktar något fruktansvärt illa; någon blandning mellan spya, klorin och fisring. Typ. Som tur är har vi en kattlåda med lock och lucka på, annars så hade det varit outhärdligt! Men nu ska katterna äntligen få pinka i lavendeldoft igen, underbaaaart! Ever Clean är lätt den bästa kattsanden, värd varenda krona (typ 200 spänn för 10 kilo).
Åh vad kul med ett inlägg om kattsand!
 
Förresten. Löning är ju likamed slutet på månaden, alltså är det snart september. Händer flera rolika saker den kommande månaden, och när den sen är slut så flyttar viiii! Tjoho! Helt galet vad tiden går fort! Det är ju faktiskt nästan till och med helt okej att börja packa snart :) Ooooh, jag måste börja skriva listor på vad som behöver göras! Det är ju ändå lite som behöver pysslas med vid en flytt, även om den bara är på drygt 500 meter. Måste höra av mig till myndigheter och företag, göra flyttanmälan, etc osv. Så kul att det snart drar igång!
 
 
 



Ever Clean är asbra! Mjau's där är jättekass.. Men då hatar jag vanlig "sand" och föredrar kristallsanden sålänge katterna gillar det!

Svar: Jaaa, bästa kattsanden :D Jag trodde att Mjau's skulle vara klumpbildande, men kissklumparna typ bara föll isär :( kristallsand? ^^
Whatsername

2014-08-26 // 00:52:18

jag får pengar den 19e, så jobbigt, hinner göra av med allt direkt haha :o

Svar: Höhö, varför hinner du göra av med allt bara för att du får dem den 19e? ^^
Whatsername

2014-08-26 // 01:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback