Det här med religion..

Sedan jag var liten så har jag varit väldigt skeptisk till det här med religioner. Folk får tycka och tänka och tro på precis vad de vill, men jag personligen tror inte på något av det. Men sen måste jag ju säga att det är ganska fascinerande och underhållande att höra olika människor prata det, speciellt när det kommer till evolutionen. Kommer ihåg när jag var liten, tror jag gick i 4e eller 5e klass, och en i min årskurs försökte trycka på mig att börja tro på gud, övertyga mig om att kristendomen var det enda rätta och att det som stod i bibeln minsann var det som var sanningen. Jag ifrågasatte såklart och gjorde det väldigt klart att jag till exempel inte alls trodde på att gud hade skapat världen på 6 dagar och att jag aldrig någonsin skulle tro det heller. Var inte så populär hos den personen sen, haha.
 
Hur som helst. Det här med religion. Rekommenderar att kolla på den här dokumentären med Richard Dawkins.
 
DEL 1
 
DEL 2




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback