Michelingubbe

I onsdags när jag kom hem från stallet så var jag helt genomfrusen. Var tvungen att stå i duschen ett bra tag innan jag började känna mig varm igen. Så igår packade jag på mig massor så jag absolut inte skulle frysa; underställ, raggsockar OCH vanliga ridsockar, halsduk, mössa, vintervantar, vinterjacka. Det var bara 3 plusgrader när jag kom hem så alla de där kläderna var ganska underbart att ha på sig. Kände mig som en michelingubbe, och då är det bara september! Hur ska det se ut i januari? Dubbla termobyxor och tre halsdukar. Typ. Haha!.

När jag vaknade tidigt imorse så visade termometern minusgrader. Var väääldigt glad att jag kunde gosa ner mig under det varma täcket igen och kolla på en film. Men nu ska jag agera hemmafru istället. Vi har lyckats grisa ner i den här svinstian igen, så idag ska det städas! Yippee-ki-yay!
 
Såhär snygg var jag igår kväll när jag kom hem. Det enda som saknas är ju termobyxor och vinterkängor. Fyyyyyyy! Fråga mig inte varför det ser ut som att jag har en mini-snopp.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback