Markarbete

Idag hade jag tänkt rida igenom Prins lite i paddocken eftersom han åker iväg på kurs imorgon och rids av Jóhann onsdag till fredag. Men han hade tappat en sko så det blev lite arbete från marken istället! Han gick inte alls bra i traven utan sin framsko, så det blev fokus på lydnad idag. Ryggningar, framdelsvändningar, bakdelsvändningar, stanna och vända sig mot mig på "whoa". Även att han ska stå kvar när jag lägger grimskaftet på halsen och säger "whoa" till honom, vilket inte är några problem alls. Jag kan lugnt gå till andra sidan paddocken och pyssla med annat, till exempel hämta longerlinan. Eller knäppa lite kort på honom ;) Han har nu även sen ett tag tillbaka börjat följa efter mig även när jag inte har något grimskaft på honom. Jag svänger hit och dit över hela paddocken och han följer efter mig som en liten hund. Väldigt kul :) Hade varit kul att få det filmat!
 
Går att lämna honom såhär. Bara att säga att han ska stanna så kan man gå och pyssla med annat. Prins står kvar helt oberörd :)

 
Haha okej, nu ser det ut som att jag bara har gått fram, tagit bort grimskaftet och sen tagit ett nytt kort. Men har traskat omkring lite, stannat några gånger och sedan gått vidare igen. Stannat lite till, bett honom stå kvar och sedan tagit något kort. Då tyckte han att det var bäst att stå och sova lite när han hade blivit parkerad :)
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback