Markarbete

Idag tog Freyja i stallet lite bilder på Prins och mig när jag arbetade honom från marken. Har inte gjort det på typ två veckor, så ville hellre göra det än rida :)
Så, här kommer en bildbomb på vad jag bland annat brukar göra när jag arbetar Prins från marken! :) Försöker få in ett sånt pass en gång i veckan.
 
Prins poserar för fullt! Snygging :)
 
Rygga.
 
Kastar grimskaftet över ryggan på Prins; börjar framme vid halsen och fortsätter bakåt till rumpan. Han står såklart snällt stilla som en litet ljus och sover ;)
 
Helt plötsligt ringer det en försäljare till ett elbolag. Mitt i allt försäljningsfjäsk avbryter jag henne och säger att vi minsann är nöjda med det elbolaget och elavtalet vi har. "Men du vet väl att det är det dyraste man kan haaaa?!" svarar försäljaren med ärtig röst. "Du vet väl att det bara är oseriösa företag som ringer upp och försöker trycka på folk saker?" svarar jag då. Okej, det gjorde jag inte, men jag tänkte den tanken. Svarade istället "Men vi gillar att betala mycket, så det är lugnt!" ha ha! Ligger ju absolut ingen sanning i det, men vad gör man inte för att bli av med telefonförsäljare? 
Nästa sak att sätta upp på Att-Göra-Listan: gå med i Nix.

Självklart stod Prins som ett litet ljus under telefonsamtalet och rörde inte en fena :)
 
"Kom Prins, så går vi!"
 
Följa John. I takt :D
 
Longering i skritt..
 
..och trav..
 
..och (kors)galopp!
 
Att galoppera i vänstervarvet tycker Prins är lite svårare, så fick jaga på honom lite. Snygg trav fick han i alla fall :D
 
Prins står helt stilla och väntar när jag samlar in longerlinan.
 
Och så traskar vi runt lite utan grimskaft igen. Självklart i takt ;)
 
Duktig Prins får beröm! Smekningar i pannan (som är ett magiskt ställe på hästen) eller på halsen/bogen. Inga hemska, hårda klappningar på halsen som i storhästvärlden här inte. Nej usch nej, skulle aldrig få för mig något sånt.
 
Självklart lite gullande och fjäskande! Fina, fina lilla femåring!
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback