Finaste Prins

Det går så bra med Prins nu! Efter varje ridpass det senaste så är det någonting som blivit bättre. Idag till exempel så red jag ut tillsammans med Marie och Blaengurr och red först med Prins, bara för att öva. När vi är ute ensamma eller har gått först innan så har han känts väldigt tveksam och ganska tittig, men idag gick han som en klocka! Lite tveksam i början, men kändes bättre och mer avslappnad ju längre vi red. Dessutom, numera kan han inte bara trava på volt, utan även galoppera! Riktigt fint till och med. Longeringen och arbetet från marken har gett resultat :) Han är fortfarande passaktig i tölten, men vi kämpar och jag tror det är på gång. När jag får loss honom ordentligt och kommer åt honom så känns det inte så långt borta. Blir till och med klockren tölt lite då och då. Så det gömmer sig nog en riktigt fin tölt där inne någonstans :)

Hästar hästar hästar..jag gör ju inte så mycket annat om dagarna, haha!
Imorgon kommer äntligen karlsloken hem efter att ha varit iväg och jobbat sen i måndags. Ska bli skönt att slippa kunna breda ut sig över hela stora dubbelsängen, är så kallt när man går och lägger sig. Och så har vi lite roliga grejer planerade nu framöver att se fram emot :)

Ohwell. Ska ta på mig träningskläderna och gå ut och röra på fläsket. Bäst att träna bort träningsvärken!
TJING!


 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback