Oh happy day

Jag vet inte om jag ska våga berätta för det hade varit tråkigt om det inte blev någonting av det. Men skitsamma. Idag väcktes jag av att mobilen ringde, och innan jag öppnade ögonen tänkte jag för mig själv att är det dolt nummer (dvs jobbet..) som ringer så skiter jag fan i att svara. Men istället var det ett mobilnummer som jag inte kände igen, så jag svarade med min vackra morgonröst. Och de ringde från en arbetsintervju som jag var på för två veckor sedan, och de ville träffa mig igen! Jag är alltså en av de som blev utvalda, och det var över hundra stycken som var på snabbintervjun! Så på måndag ska jag på en längre intervju, och det känns hur bra som helst. Jag har gått och tänkt att jag inte blev utvald eftersom det ändå har gått två veckor, så det var kul att fredagen inleddes såhär :)

Igår var det work work på Ringhals, och jag stod upp utomhus hela dagen - från klockan åtta på morgonen, till sex på kvällen. Med undantag för frukost- och lunchrast. Och det var svinkallt, halvstorm, och regn. Ibland kikade solen fram, och då fick man ställa sig i solskenet för att tina upp hela kroppen. Var helt jävla slut när passet var över, så jag beställde pizza på vägen hem, och gick och la mig innan klockan nio. Var helt väck. Jag vet, det låter jättekrävande att bara stå rätt upp och ner och glo hela dagen. Men jag lovar, det är det. Speciellt när det är svinkallt ute.

I eftermiddag ska jag vara med på en hopplektion i stallet, och jag är så jävla peppad! Jag tycker det är jättekul att rida islandshäst, men om det är någonting jag har saknat så är det att hoppa. Nu kommer det bli väldigt mycket mindre hinder än vad man är van vid, men det ska bli jättekul ändå. Det är ju inte höjden som räknas :) Ska dessutom rida Skaidis, och henne har jag aldrig ridit innan så det blir spännande!

Wops, wall of text. Smell you later!

Skaidis.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback