Svart på bröllop?


Jag köpte ju en jättefin, ljusrosa klänning speciellt för bröllopet som är nu på lördag, men när jag testade vad jag skulle ha för skor till osv idag så kände jag att nääää, jag vill inte ha den klänningen. Känner mig helt enkelt inte som mig själv om jag skulle strutta omkring i en spetsklänning och se ut som en bakelse. Det räckte med balen för min del. SÅÅ jag började kolla i min garderob och hittade min jättefina svarta tyällklänning. Men enligt tradition och etikett så är det antagligen strängt förbjudet att klä sig helsvart på ett bröllop. Tycker egentligen att det känns lite gammaldags eftersom vi lever på 2000-talet, men samtidigt kanske det inte skulle vara så kul att få faster Agdas arga blickar på sig hela dagen.
Hur som helst så tänker jag trotsa Sveriges gamla tråkiga så kallade traditioner och ha på mig min superfina klänning och de superhöga Jeffrey Campbell-skorna som jag fått låna av Elin (TACK! ♥). Dock med en grå kofta till, vilket kanske är lika bra eftersom det ändå inte ska bli sådär jättebra väder på lördag.







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback