Nästan världens sämsta måndag


Har haft en jättebra helg med bland annat födelsedagsfest för Anna. Igår var jag något otroligt trött efter lördagens festande och orkade inte köra hem, så jag åkte hem imorse istället. Nästan hemma svängde jag in till min morbrors bilverkstad eftersom jag behöver byta en drivknut (ingen aning om vad det är, haha) på bilen. Där ville han ha hjälp med att lyfta upp ett traktordäck på en släpkärra. Jag visste att jag är för klen, men tänkte vara snäll och hjälpa till ändå. Däcket gled på något konstigt sätt, och mitt lillfinger kom i kläm mellan kärran och däcket. Gjorde något fruktansvärt ont, höll till och med på att svimma.
Sen på eftermiddagen åkte jag och jobbade några timmar innan ridningen, och efter jobbet när jag backade ur från parkeringen så åkte jag in i en stolpe och fixade en svinful och hemsk buckla på framskärmen. Blir så ledsen i härtat eftersom gillar min lilla bil väldigt mycket och vill inte ha några fula bucklor på den. Hoppas man kan byta ut den mot en annan, helst som finns till en billig peng på skroten.

Dagen slutade i alla fall väldigt bra. Det var hoppning på ridningen idag, och jag trodde att med oturen jag har haft idag så skulle jag flyga av och bryta nacken. Dessutom fick jag Ture, och honom har jag aldrig hoppat förut. Men det gick faktiskt jättebra! Mot slutet hoppade vi en bana på runt en meter, verkligen superkul!
Nästa vecka är sista gången för mig på ridskolan. Känner att det inte är någon idé att fortsätta efter juluppehållet eftersom jag ska flytta i februari. Lite trist..

Annars då? Det är väldigt mycket jobb för mig nu eftersom det är december. Känns inte som att man gör något annat än att jobba och sova. Och redan nästa helg är det julafton, helt galet..




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback