Helgen


Tänkte att jag för en gångs skull ska skriva vad som har hänt i helgen, så här kommer ett långt inlägg med mycket text!
Den som orkar läsa allt får en guldstjärna.

TORSDAG
När jag vägde mig på morgonen så såg jag en väldigt fin liten 3a på vågen, så jag bestämde att efter jobbet så skulle jag köpa en stor godispåse att smaska på för att fira detta. Tänkt och gjort, när jag hade slutat 18:45 så svängde jag förbi PA:s och plockade till mig en påse. Åkte sen hem och fixade och duschade. Kom iväg i den värsta snöstormen (kan tillägga att vi inte har bytt till vinterdäck än, så det var ett riktigt jävla äventyr jag begav mig ut på. Mamma ville egentligen inte att jag skulle åka och var såklart jätteorolig.), så fram till Ulricehamn så kunde jag ligga i max 70 km/h. När jag kom till Ulricehamn så var det jättemycket mer snö än hemma och varenda kotte (förutom alla lastbilschaufförer) låg i 50 km/h. Inklusive jag. Var halt så in i helvete, så det var bara att köra lugnt och ha bra avstånd till bilen framför som gällde. Det blev ju inte direkt mycket godisätande eftersom man var tvungen att ha båda händerna på ratten och vara superkoncentrerad heela tiden. Om man inte ville halka ut i ingenstans det vill säga.
Tror att det tog en timme till Borås, brukar ta en halvtimme annars har jag för mig. Väl i Borås så var snön nästan borta, och på vägen mot Varberg ingen snö alls, utan bara en jävla massa blåst och regn. Ganska gött att slippa och puttra i 50. Kom fram efter över 2 timmar (annars brukar det ta typ 1 timme och 40 minuter), helt jävla slut i huvudet. Så vi låg mest och hade det mysigt och käkade godis tills vi somnade.
Kan tilläggas att vi hade 5 månader tillsammans denna torsdag :) ♥

FREDAG
Olle gick upp tidigt på morgonen för att åka till skolan, och jag somnade såklart om. Vaknade inte försen klockan 12:15, vilket inte alls kändes bra. Inte såå kul att sova bort halva dagen. Hann käka frukost och kolla på lite kläder på internet innan han kom hem. Underbart :)
Sen har jag en minneslucka. På kvällen beställde vi pizza (yes, vi tjockar oss nästan alltid! :D) och åkte sen senare på kvällen till Varberg tillsammans med David och Robin för att spela NHL och dricka öl tillsammans med Olles bror + lägenhetskompis Tobbe. Pojkarna spelade bara i några minuter, sen åkte vi till en Martin + tjej och lyssnade på musik och drack öl. Fast, jag drack inget eftersom jag skulle köra oss hem sen.
Efter ett tag där så var det dags att bege sig - skjutsade hem brodern + lägenhetskompis, sen mot Horred och släppte av David och Robin, och tillslut till Olles lilla bo och direkt i snarkebingen. Kan tilläggas att jag trodde att jag skulle avlida av trötthet när vi åkte från Varberg.




LÖRDAG
Vaknade inte alls så sent som vi brukar vet jag, sen har jag ingen aning om vad vi gjorde i några timmar. Minnet är ju inte alltid det bästa.
Någon gång tidigt på eftermiddagen fick jag ryck och tyckte att vi skulle ta bilen och åka någonstans istället för att sitta hemma och deppa över det tråkiga vädret. Vi åkte till Kinna/Skene, gick in på något ICA och köpte julmust. Men sen hände det inte så mycket mer. Åkte tillbaka hem och öhm..drack julmust?
Vi tänkte åka till Varberg och kolla på bio och käka en bit mat, men den enda filmen som verkade okej kändes inte värd att lägga ut 120 spänn på. Så vi käkade tacos och kollade på Mannen under trappan - en svensk skräckserie. Första avsnittet var bra och jag blev superrädd, men dom andra tre avsnitten var ju inget att hurra för direkt. Vi somnade i alla fall riktigt gött sen. Fast jag sov inte bra alls - vaknade hundra miljoner gånger och höll på att dö av värmeslag. Olle verkade dock sova riktigt gött, för han låg och snarkade och fes precis som vanligt. Fusk.

SÖNDAG
Väcktes av mamma som ringde vid 11. Kommer inte ens ihåg vad hon sa, bara att jag hade fått jobbtider måndag och tisdag. Och att hon tyckte att jag inte skulle åka hem för sent.
Om det är något jag hatar så är det när hon är sådär mammig, vilket hon inte alls är annars. Så när hon säger sånt kommer jag alltid med sura kommentarer. Vad snäll jag är, häh..
Vad gjorde vi resten av dagen? Ingen aning om jag ska vara helt ärlig. Vid halv 5 skulle Olle på någon superhäftig konsert, så jag åkte hem då. Väldigt gött att inte köra i mörker för en gångs skull. Gillar inte mörker.. Och att inte behöva ligga i 50 på motorvägen var ju ännu bättre, haha!
Mor och far blev helt förvånade över att jag kom hem så mycket tidigare än vad jag brukar. Och så ät jag hemmagjorda köttbullar, vilket är = ♥!
Gick och la mig riktigt tidigt igår, somnade vid 9. Men klockan 12 så vaknade jag och kunde inte alls somna om. Eller jo, vid halv 1 eller något. Jävla fullmåne..




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback