In Case of Emergency

Någonting som har delats ganska flitigt på Facebook är att bland annat Polisen har gått ut med att man gärna ska skriva in ICE (in case of emergency) framför den/de person/personerna i sin telefonbok i mobilen som man vill ska kontaktas ifall någonting händer, till exempel att man råkar ut för en trafikolycka.
Om man som jag har lösenord på sin mobil i stöldskydds-syfte så är det inte så lätt för polis/annan människa att veta vem de ska höra av sig till ifall någonting skulle hända, därför finns det i alla fall minst en app man kan ladda ner som skapar en bakgrundsbild som man kan använda i den låsta skärmens läge där numrena till ICE-personerna står. Jag laddade ner en sån app, men tyckte att det inte blev så himla fint (bilden till vänster) och ville man ha en snyggare design så kostade det såklart pengar.

Varför inte göra en egen, tänkte jag då, där jag dessutom kan ha med så många nummer jag vill och inte bara ett. Den kanske inte blev superflåjdig men den fyller absolut sitt syfte! Känns faktiskt ganska bra att Olle, pappa och syster yster kan bli kontaktade ifall olyckan skulle vara framme, jag håller ändå på med en av världens mest olycksdrabbade sporter och kör bil dagligen. Man ska aldrig säga aldrig liksom.
 
 



Riktigt bra att ha faktiskt! För man vet ju aldrig. Ska kirra nåt sånt med !

Svar: Eller hur! Gör det, kan vara bra om man tappar bort mobilen eller ngt också :p
Whatsername

2015-03-02 // 19:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback