Crazy Night

Vilken jäkla natt det var inatt!
Har ju skrivit om vår knepiga granne innan, och vi börjar mer och mer tro att han är schizofren eller har förföljelsemani eller något. Han gapar och skriker i princip varje kväll/natt (i alla fall flera gånger i veckan), men igår kväll var det helt sjukt. Det är inte lyhört över huvud taget i dessa lägenheter, det är tjocka betongväggar och att höra någon prata i normal samtalston/lite högre än normal samtalston på andra sidan väggen är i princip omöjligt, även om man står med örat tryckt mot väggen. Men inatt när jag precis hade slumrat till på soffan så väcktes jag av att grannen gapade och skrek, så in i helvete. Olle stod ute på balkongen och tog ett bloss samtidigt som han lyssnade, och där utifrån hördes det väldigt tydligt vad han sa eftersom han hade sin balkongdörr öppen. Han vrålade saker som "SÄTT DIG NER FÖR HELVETE!" och "JAG SKA DÖDA DIG DIN JÄVEL!", blandat med konstiga konversationer med sig själv där han svarade på sina egna frågor och bytte röst. Och helt plötsligt kunde han dessutom börja garva.
 
Vi bestämde oss ganska snabbt för att ringa polisen. Vi visste inte om det kunde vara en person där inne i hans lägenhet som blev misshandlad, eller om han kunde skada sig själv. Stackarna fick åka ända från Borås, men vi blev väldigt väl bemötta av två trevliga och förstående poliser. De knackade på hos grannen, och denna gången så öppnade han (vilket han inte gjorde förra gången vi ringde hit polisen). De pratade med honom en bra stund där inne, och antagligen hade han blivit ganska skärrad över att de hade kommit.
Antagligen är det en hel del alkohol inblandat, och han hade inte ens förstått/kommit ihåg att han hade gapat någonting över huvud taget. Det hade inte varit någon annan i lägenheten och det fanns inga tecken på brott. Vilket känns bra, men samtidigt så tycker jag att denna mannen behöver ju hjälp. Vem som helst förstår väl att han inte mår bra när han går där inne och vrålar och pratar för sig själv, dricker stora mängder alkohol, alltid har persiennerna nerdragna och aldrig lämnar lägenheten. Ska höra av mig till våran hyresvärd och se vad de kan göra.
 
Som ni förstår så blev det inte mycket till sömn inatt, sisådär max 3 timmar. Gick ändå upp i ottan för att åka till stallet och släppa ut hästarna och fixa med stallsysslorna, men åkte sen hem och har nu fått några timmars sömn.
Just nu känns det otroligt skönt att vi flyttar om en månad. Samtidigt som man kommer sakna denna mysiga lägenheten så ska det bli skönt att var och varannan dag slippa undra vad fan som händer på andra sidan väggen.
 



Shit, och jag tycker våran gamla granne är creepy, lol

Svar: Vad gör den då? :o
Whatsername

2014-09-03 // 15:34:25

Det där hände mig med fast då var jag jätteliten så jag kunde inte direkt göra något.

Svar: Usch, obehagligt!
Whatsername

2014-09-07 // 15:55:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback