5-timmarsritt

Godmorgon!
Det blev en lååång dag igår, så när jag kom hem så kollade jag lite på Sex and the City och slocknade på soffan. 
Hade i alla fall en jättemysig dag! Både Marie och jag skulle tagit ut ridlägerdeltagarna på en 5 timmar lång ridtur. Marie kände sig dock inte helt hundra (vilket krävs att man gör om man ska rida Blaengurr), så jag fick rida svarta faran istället och leda turen själv. Vilket gick jättebra! Blaengurr hade en bra dag och var lite småfjantig ett fåtal gånger, men skötte sig annars som en ängel. Men det krävdes att man jobbade som tusan med honom, var helt slut efteråt! En svinsnygg bonnabränna och skav på baksidan av låren fick jag också, he he.
Sammanlagt så red vi lite mer än 2 mil. Den totala ridtiden var ungefär 4 timmar, plus 1 timmes break där vi fick en jättesmarrig cateringsallad, och hästarna fick gå i en hage och äta. Bra torsdag!






lät som en otroligt härlig dag :)

Svar: Ja, det var det! Man blir dock jäävligt trött efter så många timmars ridning ^^
Whatsername

2014-08-08 // 18:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback