Ny kamera!

I helgen köpte jag som sagt en ny kamera, äntligen säger jag bara! Jag bestämde mig egentligen redan innan jag åkte till Falköping att jag skulle ha med mig en ny kamera hem, så jag satt och lusläste specifikationerna på de kamerorna som jag var intresserad av. Vad var det då jag var intresserad av? En kompakt systemkamera med bra ISO-egenskaper, HD-filminspelning, hyfsat snabb sekvenstagning..ja lite så. Var först sugen på en Sony A5000, men när jag väl höll i den i butiken så upptäckte jag hur otroligt jobbigt det var när inställningshjulet (heter det så?) var på skärmen så man fick toucha (?!) runt den. Segt och klumpigt.
Men brevid Sonyn så fanns det en Samsung NX1000 som var deras sista ex som de sålde lite billigare. Några smådetaljer var lite annorluna i specifikationen jämfört med Sonyn, men väldigt lika. Och inställningshjulet var istället på kameran, och den kan ta upp till 8 bilder/sek jämfört med ynka 3,5 bilder/sek med A5000. Och den låg väldigt bra i handen.
 
Och nu till det bästa.
Min kamera hade egentligen ett butikspris (självklart säljer de den billigare än det, men han visade oss det i alla fall) på nästan 6000 kronor. Jag fick ge 2300 kronor för den, och då fick jag med mig ett 64GB minneskort till priset av ett 32GB. Helt okej :)
Så nu ska här baske mig börja fotograferas högt och lågt!
 
 
 



Kul att du fick den billigare :D

Ha en bra dag!

Svar: Ja, det är aldrig fel att få det för ett bra pris :)
Tack detsamma!
Whatsername

2014-09-09 // 08:18:00

Hej! Vi vill gärna Välkomna dig in till vår butik Tuschaa. Trendiga och snygga kläder. Nyheter trillar in varje dag så kom gärna och ta en titt. Vi finns också på facebook och där presenteras alla nyheter :)

Välkommen!
http://www.tuschaa.se/

Camilla

2014-09-09 // 13:00:26

Jag ska ju starta en ny rockblogg nästa år någon gång är det tänkt. Jag har länge funderat på om jag ska skaffa en riktig kamera innan. Är så less på mobilbilder. Har bara mobilbilder överallt sen 2012. Dumma iphones fel. Dock vill jag inte ha en systemkamera.

Svar: Åh vad kul med ny blogg! Ja det är ju verkligen skillnad på mobilbilder och kamerabilder. Och på en blogg vill man ju ha så bra och fina bilder som möjligt :) sen tycker jag att det är helt okej att ta vanliga vardagsbilder med iPhonen, för bilderna blir ju ändå skapliga.
Det finns ju väldigt många bra och billiga kompaktkameror ute, så tycker absolut att du ska köpa en :)
Whatsername

2014-09-12 // 07:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback