Sotis, kom hem!

Jag är helt förtvivlad just nu!
Denna veckan så är pappa utomlands, så jag är kattvakt åt min 13-14 år gamla katt Sotis som bor kvar uppe i Falköping efter att jag flyttat hemifrån.
Inatt så satt jag och pysslade i soffan framför en film, när jag hör att det brötar till från balkongen. Både Kosmos och Benjamin brukar bröta runt där ute bland stolar och blommor, så jag tänkte inte mer på det. Typ en haltimme-timme senare så var jag färdigpysslad och skulle gå och lägga mig. När det är tillräckligt varmt ute så får katterna gå ute på balkongen på nätterna, men inatt var det regnigt, kallt och ruggigt, så jag gick för att hämta in dem. Fick in Kosmos och Benjamin som vanligt, men ingen Sotis var där ute. Konstigt, tänkte jag och började leta runt i hela lägenheten. Letade precis överallt, bakom och under allting. Inte en skymt av gammelkatten. Insåg kanske snabbt att han måste ha ramlat ner från balkongen (som har kattnät) , fick panik och gick ut i mörkret för att leta i buskagen här runt vårat hus. Har ropat, lockat, lyst med ficklampa..men det är så jäkla vildvuxet så det är svårt att över huvud taget se någonting. Och så bäcksvart mörker på det.
 
Han är ju van att vara ute, men har aldrig varit ute häromkring så han måste ligga och trycka någonstans och vara livrädd. Och eftersom han föll från andra våning så är det inte omöjligt att han är skadad heller. Vi ska printa ut lappar och sätta upp i vårat hus också så grannarna förhoppningsvis håller ett litet öga öppet, och sätta upp lappar på bland annat ICA. Är så jäkla orolig, har sovit max 4 timmar inatt :(
Pappa försöker övertala mig om att inte lägga energi på det, att det får bli som det blir. Får försöka följa hans råd! Men om det råkar vara någon vänlig själ som bor i Mark/norra Halland som ser någonting så får denna gärna höra av sig. Har skrivit en efterlysning på Facebook, fått delningar på djurorganisationers sidor, postat på olika hittekattssidor osv. Fått en del delningar, så hoppas att i alla fall någon håller ett litet extra öga öppet :'(
Har haft Sotis sen jag var 9-10 år gammal, så vill verkligen att han kommer tillbaka! I alla fall att man hittar honom, levande eller inte.
 
 



Åh hoppas verkligen att ni hittar honom!

Svar: Jaaa, hoppas jag med :(
Whatsername

2014-06-29 // 13:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback