Flashback Friday part 5 - Barcelona.

Efter att vi hade kommit hem från våran vecka i England så behövde vi bara gå i skolan i en vecka innan vi skulle dra vidare på nästa resa - Barcelona! De som pluggade ett språk skulle självklart åka till landet, och jag läste spanska. Samma sak här som med Englandsresan; vi åkte snorbilligt. Tror vi betalade max 2000 spänn för resan och gå ingick flyg dit och hem, en vecka på vandrarhem och alla inträden och avgifter till grejerna som vi gjorde tillsammans med gruppen. Hur billigt?!
Vi bodde på ett skruttigt vandrarhem och gjorde massa turistiga saker som att gå på La Rambla, åkte turistbuss genom hela Barcelona, kollade på La Sagrada Família, besökte Camp Nou, gick på Barcelona Zoo, shoppade, såg en fontänshow, åkte karusell, var på konstmuseum, kollade på mänskliga torn, festade, besökte Parc Güell, etc osv. Men starkaste minnet är väl när Zanna hade en stor, fet, grön larv på sin pizza, haha! Så jävla äckligt xD
 
Jag råkade tyvärr ta bort alla mina Barcelonabilder en gång när jag skulle rensa min dator..såååatteeee, bilderna är från Facebook. Inte världens bästa kvalle kanske.
 
 
La Rambla.
 
 
I princip varje kväll så gick vi och käkade Donken och blev helt höga på socker och flummade runt hur mycket som helst. Här utanför akvariet posandes med en..haj?
 
La Sagrada Família.
 
Camp Nou.
 
Barcelona Zoo.
 
 
När vi var ute och festade så träffade vi på en skön stenad snubbe. Sofia var fascinerad av hans dreadlocks, haha. Varför tog vi kort tillsammans med honom?! xD // Jag i Barca-tröjan jag lovade att köpa till pappa! Den kostade typ 800 spänn, helt jävla galet! Det var på den tiden då Zlatan spelade i FC Barcelona, och just denna dagen så var det hemmamatch. Gissa om jag var populär när jag struttade hem från stranden iklädd denna, haha :D
 
 
Skön snubbe vid Parc Güell.
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback