Flashback Friday (fast det är tisdag) part 4 - England.

Under sommaren 2009 så hade jag som sagt varit i Ungern tillsammans med familjen. När jag sedan kom tillbaka till skolan på höstterminen så åkte vi som var engelskspråkiga klasser till England! Vi fick åka dit snorbilligt genom skolan. Först åkte vi till Eastbourne, som ligger på sydkusten, och bodde hos olika familjer i typ 3 dagar. Sedan åkte vi upp till London och bodde på motell i några dagar tills vi skulle flyga hem till Sverige igen. Superrolig vecka med ett stort gäng :D
Har så jäkla mycket bilder därifrån, och det är svårt att välja vilka man ska lägga upp..så här kommer en jäkla bildbomb :D
 
Ner till GBG tidigt på morgonen // Det var första gången Emma skulle flyga. Nervöööst!!
 
Uppe i det blå!
 
Eastbourne.
 
 
 
Hela gänget! 
 
Ooooch så skulle vi till vårat "hem" på kvällen. Kändes som att vi hade hamnat i en Harry Potter-värld, typ. Haha! Och så jäkla lätt att hitta tillbaka var det inte eftersom alla gator och hus såg exakt likadana ut.
 
 
Sydkusten i England är ju känd för sina höga, vita klippor. De låg en kort tur med en guidebuss från Eastbourne, så självklart åkte vi dit!
 
 
 
Vi åkte vill Hastings för att kolla vart Slaget vid Hastings hade ägt rum.
 
Och så kom vi till London!
Tower Bridge // Ultimata Londonbilden? Big Ben, dubbeldäckare och London Eye.

Sen såg vi även turistiga grejer som Buckingham Palace, Piccadilly Circus, St James's Park, Madame Tussauds etc osv. Men det skiter vi att lägga upp bilder på!



åh vilka härliga bilder!

Svar: Tack så mycket!
Whatsername

2014-06-17 // 15:28:36

fan vad härliga bilder, bästa England! <3
btw; började garva högt åt det där med att husen ser exakt likadana ut. Jag var på språkresa till Oxford för 3 år sedan, första kvällen där började jag nästan gråta när jag var på rätt gata för att jag inte minns i vilken dörr min värdfamilj bodde hahahah.... och dessutom såg husen där ut EXAKT som på bilden du la upp här. Fast det var i en helt annan stad liksom xD

Svar: Ja, England är underbart!Hahahhaa, nähä? xD Fan vad kul! Känns som att det finns huuuur många sånna hus som helst runt om i England :p
Whatsername

2014-06-17 // 22:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback