Sigurd.

Igår satt jag och målade på Emmas häst Sigurd. Linjerna blev klara och var hyfsat nöjd inför färgläggningen med mina Promarkers. Eftersom jag inte har så många färger än så fick jag tänka efter hur jag skulle göra för att få en hyfsad Sigurd-färg, och kom fram till att jag skulle grunda med färgen Walnut (som är typ lite rödbrun). Vad händer mitt i allt? Jo, den torkar! Blir svinsur och fortsätter måla med färgen Henna istället, som är ganska lik Walnut men lite rödare. Men tro fan att den torkar också! Blir svinförbannad och låter dem stå med breda spetsen ner ett tag (vilket man egentligen inte ska göra då de kan förstöras) och får altenera mellan dem. Får ett skitdåligt grundresultat, men skiter i det och går på fägen som jag ska täcka allt med - Umber. Utan någon färg under så är den lite gråbrun (det är färgen som jag färglade skäcken med), så med Walnut som grundfärg skulle det bli en bra Sigurd-färg. Men se på fan, Umber torkar den också! ALLTSÅ, vad är det här?!

Så, det jag ville säga är att resultatet inte alls blev som jag hade tänkt mig på grund av de jävla pennorna som inte alls ville samarbeta med mig. Och inte den svarta mulen heller. Inte på grund av krånglande pennor, utan för att jag inte är speciellt van vid dem än. Har trots allt inte målat med dem speciellt många gånger.
Men Emma blev jättenöjd och det är det som är huvudsaken! Ska försöka rädda den några gånger till så jag också blir nöjd, annars så får det här duga.
 
 
 
Vet inte vad det är med mina katter, men de älskar att lägga sig på teckningarna när jag ska ta kort på dem!
 



åh wow du är ju hur duktig som helst!!!

Svar: Vad gullig du är, tack så mycket!
Whatsername

2014-07-15 // 21:50:54

GUD vad du är duktig! :D

Svar: Tusen tusen tack! :D
Whatsername

2014-07-17 // 17:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback