Mina tatueringar.

Det ligger uppe lite under kategorin Body Modification, men tänkte att det kunde vara kul med ett "sammanställande" inlägg om vilka tatueringar jag har idag. Har ju trots allt samlat på mig några stycken, och på onsdag är det dags att fortsätta på benet :)
Så här kommer ett låångt inlägg fullt med tatueringsbilder! Orkar inte bry mig om att valkar, celluliter, bristningar, halvorakade ben osv kom med, det är ju faktiskt så jag (och de flesta andra) ser ut, så varför dölja det? Jag gillar mig själv ändå.
 
Min första tatuering gjorde jag våren 2010 hos Vector Mossby hemma i Falköping. På den tiden hade Vector inte tatuerat speciellt länge och hade ingen egen studio. Tatueringen är en frihandstatuering (dvs, han målade den direkt på mig) och även min favorittatuering. Det gjorde sjuuukt ont att tatuera upp mot revbenen, säkert den värsta fysiska smärtan jag någonsin varit med om. Så att tatuera på revbenen framöver kommer det inte vara tal om, haha!
Såhär ser rosorna ut idag:
 
 
LÄNK till studions Facebooksida.
 
Nästa tatuering är den enda som jag ångrar att jag över huvud taget gjorde..eller, jag ångrar inte att jag gjorde den, jag ångrar att jag gjorde den hos den personen. En kompis till mig skulle åka och tatuera sig i Skövde och frågade om jag ville hänga med och samtidigt göra en liten jag också. Självklart hänkade jag! Jag skulle ha något så enkelt som ett hjärta på ovansidan av handleden. Jag fick en snorkråka. Och eftersom denna historien inte var tillräckligt bra redan här så lyckades han dessutom felstava min kompis tatuering. Vilken lirare! Antagligen har den här killen bra rykte i och runt Skövde, men jag tänker fan aldrig sätta min fot i hans studio igen. Helt seriöst, kolla hur skiten såg ut när den hade börjat läka:
 
 
 
Efter missödet med snorkråkan så bestämde jag mig för att aldrig mer tatuera mig hos någon som jag inte hade kollat upp ordentligt innan. Så nästa tatuering (hösten/vintern 2010) blev hos Vector igen, då i hans nyöppnade studio i Falköping. Jag fick precis det jag frågade efter och blev himlans nöjd! Älskar såklart min kungakrona, och planen är att den så småningom ska byggas ut och bli en helsleeve. Han var snäll och fixade linjerna på snorkråkan också, så det känns okej att leva med den fram tills dagen då den ska tatueras över! Såhär ser kungakronan ut idag:
 
 
Och såhär ser snorkråkan ut idag. Och ja, den är lika skev i verkligheten som den ser ut att vara på bilderna. Usch.
 
 
Mitt ben har det ju varit en del bilder på här det senaste, så kanske inte behöver spamma bilder i det här inlägget. Har i alla fall 6 (egentligen 7) stycken tatueringar från olika tillfällen på mitt högra lår; ett litet hjärta och en sugarskull (som är en coverup på en ful spindel) som jag gjort på mig själv med min egna tatueringsmaskin. Sen så har Martin gjort alla rosor, hänglåset och döskallen. Han har ju som sagt fått mitt lår att köra på så han kan öva och bli en bra tatuerare! Döskallen är jag väldigt nöjd med, men i hänglåset ska linjerna fyllas i eftersom de ser lite galna ut, den ena rosen ska fyllas i och få lite mer djup, och sen så ska ju rosorna på baksidan av låret skuggas. Sen så vill jag att det skuggas en del runt om så att det hänger ihop mer, vill inte se ut som ett klotterplank (vilket jag tycker att jag gör just nu). Men i alla fall, såhär ser det ut idag:
 
 
Sen, sist och minst, har vi tatueringarna som jag gjorde tillsammans med Agnes på Sweden Rock Festival 2013! Agnes och jag satt med de andra i vårat camp och söp när vi kom på att vi ville tatuera varsin kamel på ena stortån (en kameltå), så vi galopperade iväg till tältet på festivalområdet där det satt flera tatuerare och hade drop-in. Vi blev tatuerade av Emilia Lee som kom typ 3a i Ink Master Sverige 2012. Verkligen jättegullig tjej! Samtidigt så passade Anges på att fylla i en text, och jag gjorde min Mimmi-tatuering på handleden! Dessa två är verkligen två av mina favorittatueringar :)
 
 
 



du är så snygg!
och jag älskar dina tatueringar, blir så sugen på att fortsätta själv. Vilket jag SKA, har såååå många bestämda!! :D har bl.a. en skiss klar på en kungakrona (rätt lik din faktiskt!) som ska hamna på mitt högra lår

Svar: Ska du säga! Åh, tack så mycket :) iiih vad kul! Låter som en väldans snygg tatueringsidé :D Det finns inga bra tatuerare i närheten av där du bor i Australien? :D
Whatsername

2014-07-21 // 09:47:22

sv: Jag har en tatuering planerad som jag tänkt göra medans jag är här - men har inte letat upp något ställe eller någon tatuerare än ;) men det lär finnas en hel del!!

Svar: Åh vad kul! :D Ja, det lär ju finnas många grymma tatuerare Down Under :D
Whatsername

2014-07-24 // 12:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback