Tölt tölt tölt!

Red Prins på ridbanan idag och fick en väldigt bra känsla i tölten, så jag bad Tina att filma lite så jag kunde få se hur det såg ut! Det var bland annat Tina som hjälpte mig att hålla igång Prins när jag var borta från stallet när mamma gick bort, och hon har gjort ett så jäkla grymt jobb med tölten! Hon hjälper till att hålla igång honom nu också och vi kompenserar varandra som ryttare väldigt bra. Hon har ridit islandshäst väldigt många fler år än mig, så det är kanon att hon rider honom ett par gånger i veckan :)
 
Ett litet klipp från idag. Det blev jäävligt dålig kvalité på det, tror min kamera håller på att ge upp.. Anyways, förutom tölt så fick vi med lite trav och en väldigt energilös och framtung galopp, haha! Vanligtvis är galoppen väldigt mycket bättre :)
 
- För 9 månader sedan fick jag knappt trav på honom, och när (läs: om) jag fick det så var det inte ofta jag lyckades hålla den i ens ett helt varv innan han föll över i grisepass. Nu är det inga som helst problem med traven och vi kan med lätthet skifta mellan gångarterna.

- För 3 månader sedan var tölten vääldigt passaktig. Under de riktigt bra ridpassen så kunde man få ett par steg ren tölt lite här och där. Om man jämför det och hur han går nu så är skillnaden STOR! Så nu när takten börjar komma på plats så ska vi börja öva på att få lite bättre tempo och energi, för inte kan man alltid luffsta omkring i tant-tölt inte ;)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback