Hästskrälle

Hello folks! Long time, no see. Tänkte att det kanske kunde vara kul att uppdatera här lite för ovanlighetens skull, haha :)

Ikväll sitter jag hemma och stönar och stånkar och tycker synd om mig själv. Blev sparkad av en unghäst i stallet idag (som tack och lov inte var skodd!) så har jävligt ont i låret och ovanför knät. Skulle jobba lite med henne i paddocken, men hon var väldigt töntig pga att det båste ganska mycket idag. Helt plötsligt får hon ett ryck, lyckas slita sig, jag råkar hamna väldigt dåligt bakom henne och PANG! Fullträff mitt på låret. Tror att knät på något sätt sträcktes bakåt när det blev en sån jävla smäll, för fan i helvete vad ont det gör. Ibland vill man bara gråta en liten skvätt. Så jag sitter i soffan och varvar med att kyla med frysta ärtor och smörja in med Arnica.

Ganska galet hur lite jag har skadat mig under de åren som jag har ridit och hållt på med hästar. Detta kan nog faktiskt vara den värsta skadan jag varit med om, haha. Och då har jag ändå hållt på i cirka sisådär ungefär 15 år. Fast..en gång druttade jag av i full galopp (barbacka) rätt på en djupfryst sorkhög med röven före. Jävligt ont i svanskotan, ja. Kan nog vara ganska likvärdigt med detta, ähä.

Nu ska jag hasa mig ut i köket och slänga ihop världens godaste fisksoppa, stående på ett ben. Kanske till och med slår på stort och diskar upp vårat evigt växande diskberg, bara för att fjäska lite för karlsloken. 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback