Bananas

Hello hello hello!
Idag är det första dagen på två veckor som jag inte har spränghuvudvärk, och det ska minsann firas! Ska hinna tvätta NIO stycken maskiner på sex (egentligen fem) timmar. Hemmaeftermiddag med andra ord :) Väntar även på att vinna en auktion på Tradera som jag såå jävla gärna vill kamma hem. Håller alla tummar!

Våra grannar i trappuppgången brevid lever två och en halv jävel flera dagar i veckan - det vrålas, skriks, smälls i dörrar, gapas i trappuppgången (Eh ja, vi hör det till våran lägenhet. Människorna i deras trappuppgång måste vara stendöva), hundar skäller. Ibland kan man tro att någon blir misshandlad för det är inga vackra ord som kommer från lägenheten. Och då är det inte klockan tre på eftermiddagen vi snackar om, utan elva på natten. Jävligt jobbigt och irriterande, och dessutom blir man ju orolig att någon kanske far illa. Absolut inget vanligt gräl liksom, utan snarare någon pundare som går bananas. Så igår kväll när det sattes igång och vrålades som om någon öppnade upp en mage med en slö kniv så fick vi nog och ringde polisen. Tyvärr tog det lite lång tid för dem att komma hit (stackarna åkte ända från Borås), så när de knackade på så hade det varit tyst en stund. Och ingen öppnade heller. Typiskt. Haha ni skulle se mig efter att jag hade ringt, gick omkring fram och tillbaka helt superrastlös och väntade på att de skulle dyka upp. Hoppades nog nästan i smyg att FBI skulle komma och storma in precis som i Hollywood, hade varit roligt :D Ohwell, nu ska jag fanimig ringa störningsjour och fastighetsägare varje gång de lever jävel, så kanske de blir vräkta.


Gårdagskvällens käk, och nyvaket face med cepeöga.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback