Måndag hela dagen

Just nu ligger det ett moln av rök över vår lilla by, och inom loppet av kanske 20 - 30 minuter så har det åkt förbi minst 6 brandbilar, 3 befälsbilar och 1 ambulans. Har säkert missat några då alla inte har sirenerna på utan bara blåljuset. Ganska obehagligt! 

Annars då? Sitter hemma i min svala lägenhet samtidigt som solen gassar utomhus. Även om jag inte föredrar att hänga i solen hela dagarna så tycker jag att det är underbart att sommaren har varit så varm och solig i år; känns inte ens jobbigt att det är september och höst om bara fyra veckor.
Karlsloken skulle kommit hem på eftermiddagen i lördags, men överraskade mig och kom hem redan fredag kväll. Gissa vem som blev glad! Men redan tidigt imorse åkte han iväg för att jobba några dagar till, så nu är jag gräsänka igen. Tur att man har lite att pyssla med här hemma och ett stall att åka till i veckan. Och att tiden går ganska fort trots allt :) 

Nu blir det pyssel pyssel här hemma. När det blivit lite svalare ute så ska jag bannemig (haha!) ta mig en pauör vuåk och lyssna på förbannat bra musik! Eller kanske skulle börja använda min nästan oanvända cykel istället? Vi får se vi får se.

 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback