Applause

När jag har band som Motörhead, Iron Maiden, Accept, Judas Priest, W.A.S.P, etc osv som ligger mig närmast om hjärtat så höjer folk ofta på ögonbrynen när de får veta att jag älskar Lady Gaga. Vissa som vet att jag gillar Lady Gaga tror till och med att jag bara lyssnar på henne och inget annat och typ "klär ut mig" lite rockigt för att verka lite häftig (garvar bara jag tänker på det), vilket jag tycker är väldigt underligt då jag bara är mig själv och ser mig själv som en liten tönt, haha!
Tycker det är så konstigt att vissa är så jävla insnöade på en enda genre och vägrar lyssna på någonting annat. Visst är det så att det är hårdrock och metal som tilltalar mig mest, men jag försöker vara så öppen som möjligt för allting, för man vet aldrig vart man kan hitta några guldkorn som man verkligen gillar, även om de råkar vara utanför genren man vanligtvis lyssnar på. Som till exempel Lady Gaga, jag blir jätteglad och mår jättebra av hennes musik, så varför skulle jag inte lyssna på henne? Skulle bara vara korkat att låta bli att lyssna på någonting man mår bra av. 

Hur som helst. Vad jag ville komma fram till är att Lady Gaga släppte en ny singel häromdan. Jag har lyssnat på den säkert 20 gånger i rad nu, och ja den är väl lite schwängig..men jag gillar den inte jättemycket. Vet inte om jag bara behöver lyssna på den några gånger till för att börja gilla den, men känner mest att jag bara blir irriterad på att en person med en sån bra sångröst och talang ska göra en låt där man knappt hör henne för att det ska vara massa konstiga ljudeffekter och syntar överallt så man inte hör henne. Bara i verserna man hör hyfsat bra, men då låter hon nästan..som en dator? Eller är det bara jag som hör helt fel?


Nej, jag tror jag fortsätter lyssna på låtarna hon sjunger live sittandes vid ett piano. I alla fall tills hela albumet släpps så man kan lyssna på det i sin helhet. Kanske låter bättre då :) Och så kanske man hittar något guldkorn!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback