Stenbumlingar

Torsdag 26 juli 2012
Efter födelsedagskalaset hemma hos min syster i Göteborg på onsdagen så följde Olle och jag med mamma och pappa hem till Falköping. Olle och jag ville hitta på något roligt, så vi bestämde oss för att vara lite kulturella och åka och kolla på stenbumlingar, vilket det finns ganska mycket av på Falbygden. Så vi åkte först till Gudhem och kollade på klosterruinen, sen till Ekornavallen och kollade på jättestenar, och sist Varnhems klosterkyrka (känns igen från Arn). Konstigt nog har jag aldrig varit och kollat på klostrruinerna, trots att det är precis runt hörnet där jag har bott i nästan 21 år, haha.

Gudhem.

Ekornavallen.

Varnhem.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback