Ponnyhäst


Idag var det tredje dagen på raken som jag red, väldigt länge sen det hände sist. Men det är bara kul, så inte mig emot! I lördags tog jag en mysig tur i skogen med Rosie, och igår red jag tillsammans med Julia. Vi red en runda som är lite längre, plus att vi gick in på lite väger och stigar här och var i hopp om att hitta en ny ridväg. Men det gick inte så bra, haha! En långtur blev det i alla fall, väldigt mysigt! Och ont i sittbenen.
Idag red jag Vicke (en häst jag aldrig suttit på innan) och vi hade hoppning. Det kändes mest som att jag satt på en meatloaf (låter roligare än köttfärslimpa) som bara drog ner huvudet och dundrade mot hindrena. Trodde nästan att vi skulle braka igenom dem några gånger. Vi gjorde väl ingen jätteimponerande runda, men för att vara första gången som jag red den hästen så gick det faktiskt väldigt bra, så jag är nöjd!

Imorgon ska jag till Rosie igen, men det kommer absolut inte bli någon ridning i skogen eftersom älgjakten drog igång idag. Vill verkligen inte riskera att jägarna tror att vi är en fuxfärgad älg. Så jag tror att vi får strutta runt på något fält och dressyra lite.


Bilder från helgen. Har ju varit lite snål med sånt det senaste.











Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback